starostwo powiatowe w sochaczewie

powiat sochaczew

Aktualności O SZKOLE ROK SZKOLNY 2022/2023 Logowanie Dziennik Vulcan - powiat sochaczewski MATURA Kształcenie zawodowe DLA UCZNIA i RODZICA Statut szkoły PROJEKTY DOFINANSOWANE ZE ŹRÓDEŁ UE DLA KANDYDATA KIERUNKI KSZTAŁCENIA w roku szkolnym 2022/2023 O patronie Konkursy i olimpiady UNESCO Kontakt z nami DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI BIP Patronat WSIiZ Wersja kontrastowa

Dzień Projektów Europejskich w „Ogrodniku”.

13-01-2023 06:27

A A A

 

W dniu 11 stycznia 2023 r. w Zespole Szkół RCKU w Sochaczewie odbył się Dzień Projektów Europejskich, który był okazją do podsumowania wszystkich, zrealizowanych w 2022 roku przedsięwzięć o charakterze międzynarodowym. Odbyło się podsumowanie projektów Erasmus+ w sektorach kształcenie i szkolenie zawodowe (VET) oraz edukacja szkolna (SCH), a także w ramach projektu PMU PO WER. Łączna liczba uczestników w 2022 r. to 77 uczniów i 13 nauczycieli.

 W uroczystości wzięli udział zaproszeni goście: Urszula Opasiak – dyrektor Powiatowego Zespołu Edukacji w Sochaczewie, Lidia Kaczmarek - Przewodnicząca Rady Rodziców oraz Justyna Piątkowska-Duraj – wicedyrektor zaprzyjaźnionej Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. w Sochaczewie, nauczyciele oraz uczniowie naszej Szkoły.

 W dekoracjach nawiązujących do greckiej scenerii, autorstwa pani Wioletty Pietrzak-Dukalewskiej, goście spotkania oraz uczniowie i nauczyciele uczestniczący w praktykach, mogli ponownie poczuć się niczym w słonecznych okolicach Salonik nad Zatoką Termajską. Uroczystość rozpoczęła się od powitania gości i podsumowującego przemówienia dyrektora Marka Wernickiego. Bardzo wyraźnie zaakcentował on wielką wagę, jaką przywiązuje Szkoła i organ prowadzący do wszechstronnego rozwoju kompetencji naszych uczniów i nauczycieli.

 Uczniowskie praktyki i projekty zagraniczne dają niepowtarzalną okazję do poznania warunków życia i pracy w kraju o odmiennej kulturze i obyczajach. Stwarzają możliwość bezpośredniego zdobywania informacji i doświadczeń, na które nie ma czasu i miejsca podczas wyjazdów turystycznych, ani w pracowniach szkolnych. Uczniowie zdobywali cenne doświadczenia samodzielności, otwartości, krytycznego myślenia, czerpania inspiracji i umiejętności posługiwania się mediami.

 Dyrektor serdecznie podziękował wszystkim osobom, dzięki którym mogły się odbyć mobilności zagraniczne. Pani dyrektor PZE w Sochaczewie, Urszuli Opasiak, która oddelegowuje osoby z księgowości do obsługi finansowej mobilności i koordynuje projekty na poziomie Powiatu. Zawsze z życzliwym zainteresowaniem i pomocą organizacyjną. Podziękowania zostały skierowane także do koordynatora szkolnego projektów mobilności, pani Moniki Koncickiej. Umiejętności i zaangażowanie tej nauczycielki sprawia, że uczniowie mają zapewniony równy i sprawiedliwy dostęp do projektów. Proces rekrutacji i kompletowanie dokumentów to praca wymagająca szczególnej staranności i systematyczności, zwłaszcza, że często odbywa się pod presją czasu. Na ręce przewodniczącej Rady Rodziców, pani Lidii Kaczmarek, dyrektor złożył podziękowania dla rodziców za zaufanie i powierzenie szkole opieki nad dziećmi podczas blisko dwutygodniowych pobytów w dalekim kraju. Na koniec dyrektor złożył serdeczne podziękowania samej młodzieży uczestniczącej w mobilnościach. Pogratulował wypełnienia wszystkich zakładanych celów wyjazdów i wzorowej postawy podczas praktyk zagranicznych.

 Następnie młodzież uczestnicząca w wyjazdach zaprezentowała efekty swoich działań w ramach projektów oraz praktyk zawodowych. Prezentacje multimedialne ilustrowały ciekawe i bogate programy mobilności, których celem było rozwijanie wielu kompetencji, m.in. kulturowych, językowych, cyfrowych, jak również umiejętności zawodowych uczniów podczas pobytu na malowniczej Riwierze Olimpijskiej. Uczestnicy uroczystości mogli również podziwiać popularny, grecki taniec sirtaki, u nas znany jako zorba, w wykonaniu uczennic, którego nauka była jedną z atrakcji programu kulturowego w Grecji.

 Podsumowaniem mobilności było wyróżnienie uczniów za ich aktywność i zaangażowanie oraz wręczenie certyfikatów przez dyrektora Marka Wernickiego i zaproszonych gości. Uczniowie mogli również skosztować greckich przystawek.

 Po części oficjalnej goście oraz nauczyciele zostali zaproszeni do degustacji typowych greckich potraw przygotowanych przez młodzież. Przy dźwiękach greckiej muzyki goście uroczystości mieli okazję skosztować sałatki greckiej, sosu tzatzyki z zapiekankami i greckich ciasteczek migdałowych, których wykonaniem kierowała pani Agnieszka Umiastowska.

 Uroczystość podsumowująca Projekty Erasmus+ i PMU PO WER w Grecji nie była jedyną atrakcją szkolną podczas Dnia Greckiego. Do każdej sali lekcyjnej przybyli greccy „wysłannicy”, którzy zapraszali uczniów do krótkiego quizu wiedzy o Grecji oraz poczęstunku. Nagrodami były specjalnie przygotowane drobne upominki i gadżety: długopisy i magnesy z greckimi motywami oraz zakładki ze zdjęciami pięknych miejsc, które odwiedzili uczniowie podczas mobilności i praktyk zawodowych. Ponadto, podczas przerw, uczniowie mogli również potańczyć przy greckiej muzyce i w greckim wystroju sali konferencyjnej.

 Dzień Grecki trwał do ostatniego dzwonka w szkole. Młodzież uczestnicząca w projektach niezwykle miło wspominała wyjazdy do Grecji, a ich koleżanki i koledzy, bardzo zachęceni, już planują swój udział w kolejnych wyjazdach.

 Realizacja bardzo ciekawych projektów i praktyk zawodowych w Grecji, Erasmus+ i PMU PO WER, nie byłaby możliwa bez ich koordynatorów i opiekunów. Dzięki ich pracy każdy wyjazd jest perfekcyjnie zorganizowany, a program pobytu jest bardzo ciekawy i urozmaicony. Uczniowie zawsze wracają zadowoleni i z bogatym zasobem wiedzy zawodowej i kompetencji rozwijanych podczas realizacji każdej mobilności.

 Widząc pozytywne efekty realizowanych działań, szkoła zamierza kroczyć obraną ścieżką. Kolejne przedsięwzięcia planowane są już w najbliższej przyszłości. Nasza młodzież, zarówno kształcąca się w technikum jak i liceum, będzie miała kolejne okazje do rozwoju zawodowego, kulturowego, językowego, społecznego oraz osobistego. Należy również pamiętać, iż swoje kompetencje w ramach projektu wzmacniać będzie mogła również kadra dydaktyczna szkoły.

 

 

ZOBACZ GALERIE

102866 odwiedzin